Penafian / Disclaimer

Penafian / Disclaimer
Blog ini tidak ada kaitan dengan mana-mana agensi kerajaan,swasta mahupun persatuan atau pertubuhan. Blog ini bersifat peribadi sebagai medium perkongsian tentang sejarah Daerah Muar khususnya dan Negeri Johor amnya. Segala pandangan dan penulisan adalah bersifat peribadi berasaskan sumber peribadi blogmaster. Untuk rujukan lebih tepat dan benar, sila buat rujukan dari sumber rasmi dan asli.

Khamis, 22 November 2012

Mercu tanda dibuka kepada umum

MERCU tanda beridentiti empat gading gajah dan mahkota di atasnya terletak di bulatan Sulaiman dibuka kepada umum sempena Hari Keputeraan Sultan Johor dan Perisytiharan Bandar Maharani Bandar Diraja di Muar, semalam. - UTUSAN/ISHAK RAHMAD

MUAR 21 Nov. - Mercu tanda di bulatan Sulaiman, di bandar ini yang dibina sempena sambutan Hari Keputeraan Sultan Johor dan Perisytiharan Bandar Maharani Bandar Diraja dengan kos lebih RM1 juta dibuka kepada umum sepenuhnya hari ini.

Monumen itu yang mempunyai identiti tersendiri dengan empat gading gajah gergasi di setiap sudut dan mahkota di bahagian atasnya mula dibina kira-kira dua bulan lalu di kawasan strategik iaitu di tengah-tengah bandar ini.

Binaan yang begitu signifikan itu mendapat pembiayaan sepenuhnya daripada kerajaan negeri dan dilengkapi dengan laluan pejalan kaki, air pancut, landskap dan lampu warna warni yang mencantikkan lagi bandar ini pada waktu malam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan